Tutkitusti asiakas on tyytyväisimmillään kiitos-sivulla, jätettyään tilauksen sisään. Kiitos-sivu onkin oivallinen paikka antaa mahdollisuus jakaa juuri tehty tilaus myös ystäville sosiaalisessa mediassa. Pelkän pienen jako-painikkeen sijaan tämä kannattaa tehdä näyttävästi siten, että mahdollisuus ei jää huomaamatta eikä käyttämättä.
Facebook ei suinkaan ole ainoa, johon tuoretta ostosta voi jakaa. Riippuen tuotteista mahdollisia jakoja voi ehdottaa myös vaikka Instagramissa tai Pinterestissä. Esimerkiksi vaate tai vaikka elektroniikka-tuote on potentiaalinen aihe näissä kuvapalveluissa. Verkkokauppaostos on usein tästmäostos, jota ollaan valmiita odottamaan toimituksen ajan. Tälläinen ostos saattaa hyvinkin olla sellainen, jonka haluaa jakaa. Harvempi jakaa maitokaupasta ostamiaan tuotteita, mutta esim. uusi kamera, koru, vaate, hauska lasten lelu tai peli on mukava jakaa sosiaalisessa mediassa.
Jakamisen merkitys ei rajoitu vaan saatuun huomioon asiakkaan ystäväverkostossa, vaan linkitys muualla verkossa tuo myös positiivista hakukonenäkyvyyttä kaupallesi. Mitä laajemmin linkityksiä on olemassa, sitä paremmin kauppasi sijoittuu hakukoneiden hakutuloksissa. Kannattaa kuitenkin käyttää harkintaa siihen mitä jakomahdollisuuksia tuo esiin, jottei käyttäjä hylkää mahdollisuutta nähdessään pitkän rivin erilaisia painikkeita.